.comment-link {margin-left:.6em;}
Adverteren bij Daisycon



vrijdag, mei 13, 2005

Foto-"beurzen" van Getty en WpN roepen weerstand op

Nu na Getty ook WorldPictureNews (onder de naam The Big Idea) begonnen is met het uitloven van beurzen voor getalenteerde fotojournalisten, komen er kritische en waarschuwende tegengeluiden los van fotografen en andere agentschappen. Het feit dat Getty en WpN het exclusieve recht op die reportages verkrijgen doet vele wenkbrauwen fronsen.

Marcel Saba (Redux): Wat deze bureau's proberen te doen is nieuwe fotografen aantrekken. Als je geld wilt uitloven, geef het dan. Maar zonder adders onder het gras.

Een fotograaf van een concurrerend bureau: De plannen van WpN zijn mooie reclame voor hun agentschap, maar zinloos voor fotografen van andere bureau's.

Een andere fotograaf merkt op: Als je WpN of Getty in dit kader een voorstel voor een reportage doet, wees dan niet te gedetailleerd, maar doe het voorkomen alsof je alle onderzoek al gedaan en alle contacten al gelegd hebt, zonder je in je kaarten te laten kijken.

Bron: PDN.






<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?